شناسهٔ خبر: 171608 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید برای ۱۱ استان

رگبار و رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید برای ۱۱ استان در روز دوشنبه هجدهم تیرماه خبر داد.

امین حسین نقشینه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ​​​​​ با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در روز دوشنبه هجدهم تیرماه اظهار کرد: امروز (دوشنبه) در نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، برخی نقاط استان مازندران، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان، نیمه شمالی، فارس، جنوب اصفهان و کرمان، شمال هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 وی افزود: سه شنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات واقع در غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان، در ساعات بعد از ظهر و شب، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: چهارشنبه فقط در ارتفاعات واقع در شمال غرب ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار حاکم است.

نقشینه افزود: پنجشنبه و جمعه در شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البزر مرکزی و شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سه روز آینده در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور، برخی نقاط جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: دوشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج است.

 نقشینه با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای استان تهران گفت: آسمان امروز تهران کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر، گای وزش باشد شدید و احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۸ و کمینه دمای آن به ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.